kalnu dviratis kalnai vyras

Vyriški kalnų dviračiai

    Filtruoti

      Kalnų dviračiai

      Kalnų dviratis ( MTB ) – tai dviratis , skirtas važiuoti bekele. Kalnų dviračiai turi tam tikrų panašumų su kitais dviračiais, tačiau juose yra funkcijų, skirtų pagerinti patvarumą ir našumą nelygioje vietovėje, todėl jie yra sunkesni, ir ne tokie efektyvūs ant lygaus paviršiaus. Nors vasara yra geriausias metas mėgautis kalnų dviračiais, nes oras paprastai būna sausas ir palankesnis, važinėtis kalnų dviračiais galima bet kuriuo metų laiku. Galvodami apie tai, kokio tipo dviračiu norite važiuoti, jei planuojate daug važinėti bekele, pvz., dviračiu važiuoti mišku ar važiuoti per dykumą smėlėtais ar uolėtais takais, tam labiausiai tinka kalnų dviratis.

      Ratai

      Kalnų dviračiai paprastai turi plačias grubias padangas, kurios užtikrina didesnį sukibimą ir sukibimą su įvairiais paviršiais, įskaitant žvyrą, purvą, akmenis ir smėlį. Padangų slėgis yra mažesnis nei plento dviračių dėl didesnio tūrio ir geresnio sukibimo su minkštesnėmis padangomis. Kalnų dviračių ratų ratlankiai ir stipinai yra tvirtesni ir patvaresni, kad atlaikytų šiurkštesnį važiavimą.

      Rėmas

      Dauguma pradinio lygio kalnų dviračių rėmų yra plieniniai, dėl siūlomos medžiagos stiprumo ir ilgaamžiškumo bei (palyginti) mažos plieno kainos. Plieno trūkumai yra jo svoris ir tai, kad jis gali rūdyti. 

      Medžiagoms tobulėjant, kaina didėja. Kitas laiptelis yra aliuminis, kuris yra lengvas, nerūdijantis ir gana tvirtas, bet nėra apsaugotas nuo lūžimo laikui bėgant, kai patiria nuolatines apkrovas. 

      Anglies pluošto rėmai, kita aukštesnio lygio medžiaga, šie dviračio rėmai yra panašūs į aliuminį, nes yra lengvi, atsparūs rūdijimui ir labai tvirti, tačiau taip pat linkę lūžti.

      Aukščiausios klasės kalnų dviračių rėmai yra pagaminti iš titano, kuris yra ypač lengvas ir neįtikėtinai tvirtas. Priešingai nei aliuminis ir anglies pluoštas, kurie ilgainiui gali neatlaikyti apkrovų, kalnų dviračio titaninis rėmas bus puikus pasirinkimas profesionaliems sportininkams, nes jis gali atlaikyti net pačias didžiausias apkrovas. Tačiau visada yra kompromisas, o minusas yra tas, kad titanas yra labai brangus.

      Vairas

      Kalnų dviračių vairas paprastai yra plokščias ir išeina tiesiai iš koto. Dėl platesnių rankenų, paprastai maždaug pečių pločio, toks vairas leidžia dviratininkams sėdėti ir jaustis stabiliai važiuojant bet kokio nelygumo danga.

      Pavaros

      Kalnų dviračiai turi platų pavarų asortimentą, leidžiantį jiems įveikti platų reljefo diapazoną. Naudodami žemas pavaras, kurios yra daug mažesnės nei daugelio plento dviračių , dviratininkai gali lengviau įveikti kai kurias stačias kalvas. Aukščiausioje pavarų diapazono dalyje kalnų dviračiai paprastai neturi tiek pranašumo, kaip ant plento dviračiai. Retai kada prireikia, didžiulio greičio, koks būtų važiuojant plento dviračiu, o dviračio per didelės grublėtos padangos vis tiek nėra tinkamos važiuoti labai greitai. Naujausios dviračių gamintojų tendencijos pereina iš dviejų ar trijų  žvaigždučių priekyje prie vienos ir gale nuo 10-12 pavarų. Tokių dviračių pavarų skaičius atrodo taip: 1x10, 1x11, 1x12.

      Pedalai

      Pagrindiniai kalnų dviračiai yra su platforminiais pedalais. Tai naudinga, jei esate tokio tipo dviratininkas, kuris dažnai nuleidžia kojas. Kiti labiau pažengę dviratininkai gali norėti naudoti pirštų spaustukus ar net pedalus be segtukų , kurie leidžia dviratininkui pritvirtinti savo batus prie pedalų, tačiau žmonės jaučia skirtingą komforto lygį, kai reikia visiškai prisitvirtinti prie kalnų dviračio, atsižvelgiant į jo rūšis. Reljefas ir dažnas poreikis nuleisti kojas ant žemės.

      Pirkimo patarimai

      Prieš pirkdami kalnų dviratį įsitikinkite, kad daug važinėsite bekele. Jei ketinate važinėti tik mieste arba asfaltuotais lygiais keliais yra geresnių dviračių, kurie bus patogesni ir geriau tarnaus, pasirinkimas, pavyzdžiui, hibridiniai.

      Be to, saugokitės pigių, sunkių kalnų dviračių, kuriuos parduoda masiškai. Nors jie gali dailiai atrodyti turėti priekinius ir galinius amortizatorius, tačiau paprastai jie prideda daug svorio rėmui ir būna pagaminti iš pigių komponentų kurie tikrai neteiks važiavimo malonumo.